Agenda - CDO Forum: Analytics & Data Value
CDO Forum: Analytics & Data Value 2023 / Agenda - CDO Forum: Analytics & Data ValueDzień I, 31 maja, konferencja stacjonarna
Przedstawienie trendów w analityce danych a przede wszystkim wyzwań, jakie stoją przed organizacjami w dzisiejszej często zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i niezbędnej transformacji digitalowej. Omówienie kluczowych elementów, jakie są potrzebne do osiągnięcia sukcesu w tym środowisku – czyli dynamicznego rozwoju i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Przyjrzymy się też pięciu najczęściej popełnianym błędom. A wszystko to w oparciu o praktyczne studium przypadku – połączenia w jednej organizacji świata offline i online.
Samsung
Kiedy dane zaczynają mieć wartość i w jaki sposób odpowiadają na kluczowe pytania w organizacji? Jak wykorzystać prawdziwy potencjał danych poprzez transformację w organizację data-driven? Na czym powinna opierać się udana transformacja w oparciu o dane? Jak dobrze określić cele transformacji w organizację data-driven? W jaki sposób przeprowadzić transformację z sukcesem?
PwC Polska
PwC Polska
Czym jest data sharing oraz Data Clean Room? Jak wyglądają trendy ogólnoświatowe i co to dla nas znaczy? Na co zwrócić uwagę przy planowaniu inicjatywy data sharing we własnej firmie? Jak weryfikować ROI z działań marketingowych budowanych na data sharing? Przykłady wdrożenia i zastosowania w marketingu oraz branży retail.
Capgemini
ŚCIEŻKA I
Jak budować kulturę data trust w organizacji, gdzie decyzje to intuicja. Jakie sidła zastawiają na nas dane i dyskredytują wiarygodność analityki. Jak z Business Intelligence zrobić Intelligent Business, który wierzy w to, co widzi? Czego unikać, a co pokazać, aby zaczęli nam ufać.
ADASTRA
ŚCIEŻKA II
CentralNic Group
ŚCIEŻKA I
Sabre
Sabre
ŚCIEŻKA II
Jak zastosowanie BI pozwala nam uwolnić moc posiadanych danych do lepszego rozumienia dynamiki sprzedaży, dokładniejszych cash forecastów, trafniejszych decyzji kredytowych i szybszych zamknięć miesiąca.
Elekta
ŚCIEŻKA I
Jeronimo Martins Polska, Biedronka
ŚCIEŻKA II
Otodom
ŚCIEŻKA I
Prezentacja poruszy następujące obszary: Dlaczego warto dbać o jakość danych? Jak zbierać i przechowywać dane? Jak obecnie wykorzystać dane z różnych źródeł do oceny efektywności i optymalizacji wydatków mediowych? Jak je wykorzystać strategicznie a jak taktycznie? Czy i jak często aktualizować modele, żeby trafnie przewidywać performance marek?
Kantar Polska
ŚCIEŻKA II
Wszystko powyżej w otoczce licznych najciekawszych przykładów wdrożeń - np. rekomendacje tematyczne, predykcja zakupów cyklicznych, czy geo optymalizacja.
Allegro
ŚCIEŻKA I
Dzięki umiejętnemu data storytellingowi oraz analityce, startup Playbook pozyskał ponad 80 mln PLN finansowania od inwestorów, w tym m.in. Porsche Ventures, Headline oraz Aglaé Ventures. Analiza danych pomogła m.in. w ocenie potencjału biznesowego, monitorowaniu wzrostu oraz kształtowaniu modelu biznesowego opartego o współpracę z influencerami i subskrypcje. W oparciu o studium przypadku Playbook, przedstawione zostaną m.in. kwestie dotyczące budowy analityki od podstaw w startupie, wykorzystania narzędzi analitycznych, priorytetyzacji inicjatyw, najczęstszych błędów popełnianych w obszarze analityki oraz kształtowania kompetencji pierwszej osoby zajmującej się danymi w startupie.
Playbook Technologies
ŚCIEŻKA II
Jeszcze niedawno marketing cyfrowy cieszył się złotą erą analityki - zbieranie danych na poziomie użytkownika pozwalało na szybkie i wydajne podejmowanie decyzji i testowanie. Dziś nowe przepisy dotyczące prywatności fundamentalnie zmieniają krajobraz branży. W tej prelekcji na przykładzie działań Twigeo, agencji marketingowej skoncentrowanej na wspieraniu firm w fazie wzrostu, przyjrzymy się możliwościom pomiarów marketingowych. Omówimy problem, ograniczenia w zakresie danych i biznesu oraz kilka najciekawszych rozwiązań, takich jak łączenie modeli z eksperymentami w pętli pomiarowej. Na koniec omówimy, jak to wszystko zostało zbudowane przez niewielki zespół przy użyciu technologii chmurowych i open source, takich jak Snowflake, Airflow, MLflow i Streamlit.
Twigeo
Alignment of data and analytics with measurable business outcomes should be straightforward. Yet articulating, tracking and capturing business value and ROI for data & analytics remains a challenge. We know that “showing measurable value is hard.” But we also know that it can be done. This session will show how to build value stories, how to rank and prioritize initiatives and how to quantify value of data & analytics products.
Gartner
W dobie cyfrowej transformacji dane stają się kluczowym zasobem dla każdej organizacji. Jednak samo ich posiadanie nie wystarczy, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną i lepsze wyniki. Jak więc kształtować organizację, aby posiadane dane wpływały na to, co się w firmie dzieje? O tym porozmawiamy z ekspertami z różnych funkcji biznesowych, takich jak finanse, HR, obsługa klienta, czy ecommerce. Porozmawiamy o tym, jak wykorzystywać dane do podejmowania lepszych decyzji, tworzenia innowacyjnych produktów i usług oraz budowania zaangażowania klientów i pracowników.
Moderator:
Evention
PZU
Nationale-Nederlanden Polska
PwC Polska
Równoległe dyskusje to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie, możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – zapraszamy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesje roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i okazja do zabrania głosu przez każdego uczestnika – tak, aby każdy mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników i rozmaite punkty widzenia na dane zagadnienie.
Stolik 1
Dlaczego ważne jest by biznes aktywnie brał udział w inicjatywach? Jakie metody najlepiej sprawdzają się w zakresie wprowadzania go we właścicielstwo inicjatyw i współudział w ich kreowaniu? Jak skłonić zarówno analityków jak i biznes do generowania nowych pomysłów?
Stolik 2
Jak skutecznie pozyskiwać wartość z danych w organizacji? Jak lepiej utylizować dane i skutecznie budować oraz wdrażać projekty nimi zasilane? Jak radzić sobie z wyzwaniami przy wdrażaniu modeli AI/ML?
Moderatorzy:
Hewlett Packard Enterprise
BI Insight
Stolik 3
Moderator:
InPost
Stolik 4
Zaawansowana analityka w organizacji – kogo potrzebujesz? Jak zapewnić odpowiedni poziom kompetencji w organizacji? Jak rozwijać i utrzymać talent w organizacji?
Moderator:
Link4
Stolik 5
Stolik 6
Jak struktura organizacji może wspierać analitykę? Jakie narzędzia i technologie są potrzebne analitykom? Jakie są najlepsze praktyki w organizowaniu pracy analityka? W jaki sposób organizacje mogą wspierać analityków w pracy z danymi?
Grupa OLX
W swojej prezentacji opowiem w jaki sposób przekształcam dane w actionable insights oraz z jakimi wyzwaniami taka ścieżka się łączy. Od utworzenia nowej roli w organizacji, poprzez pracę nad metodyką ilościową połączoną z inicjatywami data literacy w kierunku lepszych decyzji biznesowych.
Żabka Polska
AVON
Na spotkanie obowiązuje dodatkowa rejestracja: Zapisz się na spotkanie
Na spotkanie obowiązuje dodatkowa rejestracja: Zapisz się na spotkanie
Spotkanie wieczorne odbędzie się w RiverClub, Wybrzeże Gdańskie Warszawa. Więcej informacji tutaj.




Dzień II, 1 czerwca, warsztaty online
Devoteam G Cloud
Podczas warsztatu odpowiemy na kilka kluczowych pytań dotyczących budowania kultury opartej na danych w organizacji:
- Jak uwzględnić dane w procesach decyzyjnych, aby podnieść jakość podejmowanych decyzji?
- Jak angażować pracowników w pracę z danymi i ich wykorzystanie w codziennych decyzjach?
- Jak nie popaść w ślepy zachwyt danymi i uniknąć kosztowych pomyłek, wynikających ze złych decyzji?
- Dlaczego ludzie tak chętnie ufają swoim przekonaniom, zamiast bazować na obiektywnych danych?
Prowadzący:
HRMAcademy
* Wystąpienie w języku angielskim. Organizator nie przewiduje tłumaczenia